søndag 5. februar 2023

En stille dag

 Det var blikk stille da jeg kom ned til stranden. Ikke et eneste vindpust! Her i området er ikke det dagligkost. Det blåser mer eller mindre bestandig. Men denne dagen var ubeskrivelig flott! 

Selv om vi bare skriver begynnelsen av februar, kjente jeg sola tok i ansiktet. Vårvinteren kan være en fin forsmak på det som ligger foran oss. Selv etter 50 år som naturfotograf i området, er slike dager gull verd.


 På slike gode dager ønsker jeg vel egentlig ikke å gjøre så mye. Noen bilder blir det i løpet av dagen, men jeg vil heller bare nyte været, kaffen og skivene. For meg er hjemmeområdene viktige. Det var der jeg begynte og jeg går her fortsatt. Men jeg blir aldri lei! På denne stranden har jeg vært "tusen ganger", men alltid får jeg bilder og opplevelser. Området øser av sin rikdom hver eneste gang!


Det er noe av det som gjør hjemmemarkene så viktige. Vi blir veldig godt kjent. Jeg synes det er spennende å reise til andre steder, men hjemmemarkene er for meg de viktigste områdene. Jeg vil tro andre naturfotografer har det på samme måten. I løpet av et halvt århundre har det jo kommet noen bilder. Så det er bare å ta kontakt hvis dere ønsker et eller flere på veggen.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Mystikk over stille vann

 Sola er på ved bak åsen i vest. Et kjølig drag sveiper over vannet. Jeg står helt ute på den frosne torva. Frosten henger i her inne ved va...