mandag 29. august 2016

Høsten

Det er noe eget når året går mot høst. Kveldene kommer tidligere og blomstene visner. Det som står igjen skifter farger; det ser nesten ut som de tar på seg festdrakter. Og det er vel nettopp det dem gjør. En hyllest til høsten før de går inn i årets mørke hviletid.


Lyset forandrer seg også og skaper en forsiktig tone i landskapet. På grunn av det går fargene mer i pastell utover høsten. Men rognebærene, det gule gresset og høstløvet skal først få utfolde seg i munter fargefest.


Jeg liker høsten. Luften blir klar og høy og et litt skarpere drag sveper inn fra havet. Genseren ligger klar i sekken hvis kveldene blir kjølige og kaffen smaker ekstra godt sammen med en sjokolade eller to. Jo, jeg gleder meg til høsten.


  
 

5 kommentarer:

  1. Så nydelige bilder Svein!
    Takk for att du deler!
    Hilsen Anita

    SvarSlett
  2. Så fine bilder. Jeg vil også takke for du deler!Inger Anne

    SvarSlett
  3. Så fine bilder. Jeg vil også takke for du deler!Inger Anne

    SvarSlett

Mystikk over stille vann

 Sola er på ved bak åsen i vest. Et kjølig drag sveiper over vannet. Jeg står helt ute på den frosne torva. Frosten henger i her inne ved va...