lørdag 8. desember 2012

Kontraster i skogen

Det blåste kraftig og jeg bestemte meg for å gå inn i skogen. Det var vel tilfeldigheter som gjorde at jeg ville arbeide med lyset i bakgrunnen i bildene mine, for ved et tilfelle fikk jeg se en knuskkjuke som hadde slått rot på en bjørkestamme. Og i bakgrunnen skinte den lave sola gjennom trærne.





Noen ganger kunne nok lyset bli vel hardt der bak, men jeg hadde ingen andre intensjoner enn å ha det moro. Og det hadde jeg! Det er en utfordring å arbeide med lyset på denne måten. Og det er vel der vi menneker går på trynet stadig vekk: Vi glemmer å ha det moro! Vi skal være så fordømt alvorlige i alt vi gjør. Og det er ikke bra!

3 kommentarer:

  1. Utrolig moro å leke seg med slike ting når man fotograferer. Å blir man først opphengt i noe slik og syns det er gøy så ryker fort timene. Likte nok beste bilde nr to i denne serien.

    SvarSlett
  2. Excelentes registos
    Parabéns.
    Cps. MG

    SvarSlett
  3. Ja, her inne var det mange fine bilder :)

    SvarSlett

Mystikk over stille vann

 Sola er på ved bak åsen i vest. Et kjølig drag sveiper over vannet. Jeg står helt ute på den frosne torva. Frosten henger i her inne ved va...