søndag 18. november 2012

I hjemlige trakter

Som naturfotograf har jeg alltid sett viktigheten av å arbeide i hjemlige trakter. Jeg har tilgang til både skog og kyst. Det var jo også her jeg begynte å fotografere for mange år siden. Men uansett er det viktig å bli godt kjente i de områdene vi fotograferer i. Det har jeg sagt mange ganger, og kommer sikkert til å si det igjen.



 
 
Og ingen steder er lettere å bli kjente i enn dem vi har i våre hjemlige trakter. En annen ting er at de er lett tilgjengelige. Vi behøver ikke foreta noen planlegging for å reise dit. Men "ekspedisjonene" kan bli like spennende som de lengste reiser.


3 kommentarer:

  1. Tre fine naturbilder du viser her, favoritten blir det første.

    Ottar

    SvarSlett
  2. Tre flotte bilder du viser oss her.
    Så sant så sant! Enig med deg i det du skriver, om nærmiljøet. Bor selv i Vennesla og i nærheten av både hav,skog og fjell. Føler meg priviligert som bor midt i verdens navle :)
    Borte bra, men hjemme best....

    SvarSlett
  3. Flotte bilder alle tre og enig i dine betrakninger om utnyttelse av de lokale mulighetene...man må bare prøve å tenke nytt hver gang :-)
    Rune

    SvarSlett

Mystikk over stille vann

 Sola er på ved bak åsen i vest. Et kjølig drag sveiper over vannet. Jeg står helt ute på den frosne torva. Frosten henger i her inne ved va...